30 Eylül 2011 Cuma

Tuna Nehri'nde yavaş yavaş ..

Aylardan Nisan ; muhteşem bir hava olur normalde ama bu sefer biraz soğuk ; yine de Nehir Gemisinin Terası sıcacık bir kahve ve muhteşem manzaralar için en ideal yer..

İlk başta önyargılıydım sıkılırım diye .. Hiç sıkılmadım, bir an niye burdayım demedim.. Reklam amaçlı sözler değil bunlar bu arada; benimki kısa bir nehir turuydu maalesef; zaman yok .. Viyana; Bratislava; Budapeste arası gezdik ..

Bir sabah uyandık ; oda arkadaşım ve ben şoka girdik; normalde balkonlu ve içeri güneş alan odamız kapkaranlıktı.. Balkonun kapısını açınca tuğlalar sarmıştı etrafımızı; dibe iniyorduk gemiyle hem de en dibe.. Batıyor muyuz; yoksa istila mı edildik ;  savaş mı çıktı da saklanıyor muyuz vb.. Neyse ki klastrofobi  yok ikimizde de. Sandım ki  bir rüyadayım; ama o da aynı rüyayı görüyor olamaz ki.. Ben hemen toparlandım bir mantık aradım; uyku sersemliği tabii; biraz ayılınca anladık ki bir kanaldan geçiyoruz.. Ama belliydi ki uzun zamandır hiç bu kadar şaşırmamış ve telaşe olmamıştım.

Derken bu kanallar sizi muhteşem güzel şehirlere bağlıyor.. Gezerken saraylar size el sallıyor adeta; o kadar yakınsınız ki.. Tarihi hemen yanınızda yazmışlar; ağır ağır nehirde ilerlerken insan su üstünde olduğunu dahi hissetmiyor.

Nehir turuna çıkmanın bence en büyük avantajı; demirlediğiniz yer zaten şehrin göbeği; gece de o şehirde kalıyorsunuz genelde; ha kaçırdınız gemiyi hemen tren ya da bir taxiye atlayın diger şehirde yakalayın gemiyi ; mesafeler çok yakın .. En güzeli özgürsünüz ..

Tabii biz 3 deli meraklı kız; bu nehir turunda Viyana'da gece çıkmayı kafaya koyduk .. Viyana'da yine beni bula bula Türk bir taxi şoförü buldu; güzel bir club'ın adresini verdim kendisine; ki o bizi illa bir Türk barına götürmeye çalıştı.. "Bak İbo çalıyo ve giriş ücreti almazlar; içersi yıkılıyooo" diye diye ısrarla bizi ikna etmeye çalıştı ama nafile..Kendisine bu adrese gitmemizin bir şekilde zorunlu olduğunu söyleyip; orada bizi bekleyen yakın dostlarımızın olduğu beyaz yalanıyla da kendisini sonunda ikna ettik. Bizi kırk kere uyardı; ama o club'a gidicektik biz..Guzel de bir gece oldu; DJ çok iyi çalıyordu..
Peki gece sonunda nehir gemisine saat 3'te girmeye kalkarsanız neler olabilir !?!? Nasıl sokakta kalırsın; nasıl bir çaresizliğe düşersin *?* Henüz uyumamış; sigara nöbetine kalkmış bir görevli bulabildik neyse ki ; ama size vereceğim tüyo şu oda kartlarınız geminin kapısını açabiliyor ..O saatte hangimiz bunu düşünebilirdi ki ? Ama resim çekilmeyi akıl edebilmişiz; bakınız o gece geminin önündeyiz hemen solda ..
Bu turda benim favori şehrim Bratislava oldu .. Viyana ve Budapeşte'yi daha önce gördüğümden belki de; ya da öyle bir şehir ki burası ruhunu hiç kaybetmemiş; kapitalizme geçtikten sonra bile.. Geçmişiyle bütünleşmiş ; kabullenmiş ; kendini salıvermiş özgürlüğüne ..
Bu şehirde (Bratislava); nehir gemisinin organize ettiği; Komunist Turu adı altında yapılan bir tura katılıyoruz; otobüsümüz bile o dönemden kalma ; özenle seçilmiş; hemen havaya giriyorsunuz..

Bratislava ; kesin yine geleceğim..




1 yorum:

  1. Budapeste sakli kalmis bir sehir. Sehri tamamen gezmek icin 4 gun yeter kanisindayim rehber esliginde. Bununla beraber estergon ve szentendre ye de gitmeyi ihmal etmemeniz gerekli. Yemekleri zengin turk mutfagi ile karsilastirilinca sizleri biraz hayal kirikligina ugratabilir beni ugrattigi gibi. Diger turk gruplarindan farkli olarak gitmeden once rehberimizi kendimiz ayarladik. Ucret olarak kisi basi 30 euro civarina tam gün mal oldu ancak degmekte. Isteyenler www.budapestetur.com adresinden bizim buldugumuz turk rehberlere ulasabilirler. Bos bos dukkanli sokaklari gezmektense tarihin icine baliklama daldik resmen. Mutlaka yürüyüs ayakkabinizi yaniniza alin. Benim favorilerim N.Y cafe ve Kahramanlar meydani idi. Guzel resimler icin tskler, tekrar girmis gibi oldum. Sira baska sehirde

    YanıtlaSil