20 Eylül 2011 Salı

Magie de la Madeleine

Beni tanıyanlar bilir sanırım 14 oldu Paris'e toplam seyahat edişim..Her yıl bir kere mutlaka gitmek isterim imkanlar dogrultusunda; 2011'de gidildi sıra 2012'de .

İşte yanda Madeleine Kilisesi..

Paris beni ilk burada şaşırtmıştı; yaş 19, Paris'te bu kilisenin önündeyim.. İçimden bir ses içeri gir ve bir mum yak, dilek tut dedi; aslında o kadar çok koşuşturmacam da vardı ki.. Ama zaten o kadar görkemli bir kilisedir ki hikayesini de ayrı severim; işi gücü erteleyip içeri girdim.
Hiç unutmam o sırada o sessiz kilisenin içinde kulağımda yalnız benim duyabildigim bir melodi vardı; melodiyi hala hatırlarım ama adını vs bilmem ki hic başka yerde de dinlemedim..
İçimdeki sese kulak vererek; bir dilek tuttum; bir arkadaşım -hafif içimde kelebekler uçuşturan ama hiç dile dökülmemiş olan bir his, belki platonikti; yaşanmadan rafa kalktı :) -
o zamalar Paris'te yaşıyordu ; "o'nu gormek istiyorum" dedim ki çok düşük ihtimaldi yaz mevsimindeydik ve o okumak için oradaydı sadece..
Kiliseden çıktım; güzel bir arınma ve rahatlama duygusuyla; hemen günün akışına  adapte olup atladım ilk metro'ya doğru St Michel..
O en çok sevdiğim sokaklardan birinde yürüken; orada tam karşımdaydı .. Dileğim sadece onu görmek üzerineydi; şansımı zorlamamam gerekiyordu ; çok uzun olmayan kestirme bakışlarla onu izledim; yalnızdı; yürüyordu; seslensem duyabilirdi, yanına gitsem eminim sarılıp bir kahve teklif ederdi..

Paris ki zaten güzel ; beni birden o bohem ruhuyla hapsine aldı ..

Bundan bir sonraki gidişimde ; yine Madeleine'e gittim; yine sadece bir dilek tuttum; ve o dileğim de gerçekleşti.. Hoş sonradan çok kızdım kendime o dileği tuttuğum için :)

Hala gidiyorum Madeleine'e ..

Dilek tutmaya değil sadece :) ne  istediğimi bulmaya ..

Aşağıdaki en son Madeleine ziyareti sırasında i-phone ile çekilmiştir; 2011 ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder